יום רביעי, 27 בינואר 2016

כיצד למדוד את בריאות הנישואים שלכם? מאת עו"ס יהודית לוי פסיכותרפיסטית מטפלת זוגית 052-3510381




האם שקלתם אי פעם כיצד ניתן למדוד את טיב או בריאות הנישואים שלכם? אין מבחן מעבדה או מדחום שנותן לכם מדד מדויק למצבכם. אז, כיצד אנשים יודעים אם הנישואים שלהם מוצלחים או לא מוצלחים?
למרבה הצער, לאנשים מסוימים אין מושג מה המדדים שלהם צריכים להיות, שלא לדבר על המדדים של בן/בת הזוג שלהם. לעיתים אנשים המומים כשבן/בת הזוג שלהם מזכירים את המילה "גירושים". הם חשבו שדברים עבדו כמו שצריך, אך ככל הנראה בן או בת הזוג שלהם לא חשב/ה כך. חשוב לבחון אם אתה יודע אם הנישואים שלכם הם טובים או גרועים חלילה, ולראות אם הדבר מתיישב עם ההשקפה של בן/בת הזוג שלך על מערכת היחסים.

אם אני שמח, אז הכול טוב.
אנשים מסוימים שופטים את הסיפוק הזוגי שלהם ביחס לשמחת החיים הכוללת שלהם. הם חושבים כי "אם אני שמח אז בטח הנישואים שלי טובים". מקור השמחה שלהם יכול להיות העבודה שלהם, המשפחה המורחבת או גורמים חיצוניים, והם מניחים שהכול הולך טוב.

אנחנו מחזיקים מעמד בזמנים הטובים והקשים
אנשים מסוימים לא חושבים שאושר הוא דבר זהה לסיפוק מהנישואים. במקום, הם בוחנים כיצד הם מתמודדים עם הזמנים הקשים. אם הם רואים שהם עוברים ביחד את הזמנים הטובים והרעים, הם מניחים שהנישואים שלהם נמצאים במקום טוב. המחשבה הכללית היא שאם בן/בת הזוג שלי נמצאת איתי כשאני מתמודד עם אבל, אסון או בעיות אחרות, הנישואים שלנו מוכרחים להיות טובים.

כיף לנו ביחד
ישנם זוגות שממש נהנים מהחיבור אחד עם השנייה, ונהנים לעשות מגוון פעילויות יחד. הם אומדים את הסיפוק הזוגי על בסיס ההנאה שלהם. יציאה לדייטים מהנים, חופשות מרגשות ומציאת הרפתקאות חדשות אומרת שהם מרוצים בסך הכללי מהנישואים שלהם.

אנחנו משיגים דברים ביחד
הישגים יכולים לסמן אושר לאנשים מסוימים. הם חושבים שאם יש להם ילדים, בית נחמד, מספיק כסף וכל מטרותיהם הושגו, הנישואים שלהם מוכרחים להיות דבר טוב. הם מייחסים את הצלחתם לנישואיהם הטובים, וחושבים שהדברים הולכים טוב אם הם מסתדרים.

גלו את המחשבות של בן/בת הזוג שלכם לגבי בריאות נישואים
גלו את ההגדרה של בן/בת הזוג שלכם לנישואים בריאים ומספקים. אולי תמצאו את ההגדרה שלהם שונה משמעותית מההגדרה שלכם. המוחות של גברים ונשים עובדים בצורה שונה. הם חושבים ומרגישים דברים בדרכים שונות. לפיכך, ההגדרות שלהם לקשר מוצלח יכולה להיות שונה.
שאלו את בן/בת הזוג שלכם לדעתם, על המצב הנוכחי של נישואיכם. אל תתנו להם להתחמק עם משהו כמו "..הכל בסדר". גלו מה זה אומר. שאלו אותם איך נישואים מצוינים צריכים להיראות.

קבעו מטרות לעצמיכם
מרגע ששוחחתם על מצב הנישואים שלכם, שוחחו על סוג הדברים שישפרו אותם. אלו יכולים להיות דברים קטנים, כמו "נשק אותי ללילה טוב" או "קבלי את פני, כשאני נכנס בדלת". נסו לקבוע מטרות לעצמיכם שהן מציאותיות וברות השגה.
זהו דבר אחת קטן שאתם יכולים להתחיל לעשות בשביל בן/בת הזוג שלכם באופן קבוע, שיגרמו לבן/בת הזוג שלכם להרגיש שהנישואים טובים יותר. הציעו דבר אחד שבן/בת הזוג יכולים לעשות בשבילכם. המשיכו לתקשר לגבי מצב הנישואים שלכם ועד כמה אתם מרגישים שהם בריאים או לא בריאים חלילה, ובצעו התאמות כנחוץ.

לעצות מועילות נוספות ניתן לבקר באתר של עו"ס יהודית לוי יועצת, פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית בעלת ניסיון רב בתחום,
כתובת האתר:
http://www.yehudit-levi.co.il כמו כן יהודית לוי זמינה ב נייד: 052-3510381, הקליניקה של יהודית לוי נמצאת ב נאות אפקה, תל-אביב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה